Vecka 30

Wow, det känns härligt att få skriva en trea i början på veckonumret! Jag trodde inte på dem som sa att de sista 20 veckorna går snabbare än de 20 första men det känns verkligen så. Kanske är det för att man mår bättre vilket gör att man kan göra mer och då går tiden fortare eller så är det bara för att det är fullt upp ändå med allt som ska fixas.
Mina barnmorskebesök ligger tätare nu och jag ska på nästa kontroll imorgon. Senare idag har jag nästa föräldragruppsträff och den här gången ska vi prata om förlossningen, det ska bli intressant.
 
Såhär står det om vecka 30.
 
Och på 1177.se står det såhär.

Vecka 30

Nu växer fostret mycket, och kommer att öka med ungefär 200 gram i veckan fram till förlossningen. Just nu kan fostret väga runt 1600 gram. Det är omkring 41 centimeter långt.

Fostret har så gott om plats att det kan vända sig och växla mellan att ligga med stjärten eller huvudet nedåt. Först om några veckor behöver det lägga sig tillrätta med huvudet nedåt.

---

Tyvärr har jag ingen magbild från vecka 30 men det får komma senare under veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0