10 veckor

Gårdagens outfit, Levi´s jeans och topp från KappAhl.
 
10 veckor tog det att komma i mina gamla jeans (somjag köpte 2 veckor innan jag blev gravid) och komma tillbaka till min vikt jag hade innan jag blev gravid. Jag gick upp dubbelt så mycket som jag hade tänkt (även om det på slutet mest var vätska) så jag trodde att det skulle ta betydligt längre tid att komma tillbaka.
Kroppen är dock inte tillbaka än. Fingrarna är svullna så vigselringarna ligger fortfarande i lådan. Magen undrar jag om den någonsing kommer att bli densamma, jag har börjat med plankan den här veckan och 15 sekunder var det jag klarade första dagen (när jag testade för 2-3 veckor sen kunde jag stå 0 sekunder så det är trots allt en förbättring). Jag är nu uppe i 20 sekunder så det kommer att ta tid innan jag har bra bålstabilitet. Nu var jag inte vältränad när jag blev gravid men mitt mål är att komma tillbaka till formen som jag hade 2010. Då tränade jag flitigt och tänkte på vad jag åt. Än så länge är det lite restriktivt med att böja sig pga av ärret så promenader, plankan och armhävningar får duga än så länge.
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Jädrans bra jobbat! För mig har det tagit typ 18 år...!!!

Svar: Tack! Ja, det gick fortare än jag trodde, men jag har fortfarande lite mer än hälften kvar till mitt drömmål så vi får väl se hur lång tid det tar... :-)
Kristin

2013-06-17 @ 22:58:36
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Postat av: Anna

Fasiken vad bra! Här har det gått 18 månader och jag kommer inte i mina före-Felix brallor. Och det lär det dröja innan jag kommer i dem...

Svar: Tack! Men som sagt, jag har gått ner 18 kg nu och har lite mer än hälften kvar till mitt drömmål så vi får väl se när/om jag når dit. Skulle jag gå ner 15 kg till så skulle jag vara ganska nöjd och sen fortsätta i sakta mak de sista 10 :) men det är ju som sagt en drömvikt...
Kristin

2013-06-18 @ 21:25:38
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0