Bröllopshelg i Uppsala

Vilken helg vi har haft! Vi kom till Uppsala igår på förmiddagen och började med att äta lunch på hotellet innan vi började göra oss i ordning till bröllopet. Det var en härlig dag med tårar i kyrkan, trevliga människor, god mat, bra musik och mycket kärlek. Wilma skötte sig exemplariskt och efter förrätten kunde även jag slappna av och njuta av festligheterna (jag var rädd att magen skulle krångla som tidigare i veckan så jag satt på helspänn första timmen men vi tajmade det bra med matningarna och hon satt med oss vid bordet under middagen och charmade de andra gästerna och sen sov hon under dansen).
 
Wilma sov under vigselakten, tyvärr blev det inga andra bilder på oss eller W igår, lite synd när hela familjen var festfina men det hanns inte med innan vi åkte och sen glömdes det bort.
 
Idag åt vi frukost på hotellet innan vi gav oss ut på stan i soliga Uppsala. Jag hittade kaffemuggar (det har vi letat efter i tre år nu) som skulle passa bra här hemma så vi får se om shopping hinns med senare i veckan. Lunchen intogs på en uteservering vid ån innan vi gav oss av till Västerås igen.
 
Hotellfrukost och lunch. Pasta med oxfilé och pasta Carbonara, några av lunchrätterna.
 
Wilma har varit lite trött idag, såhär dagen efter festligheterna. Hunden bakom mig tyckte att det var alldeles för varmt men efter lite vatten blev han piggare :).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0