En helg med hemmafix

 
Den här helgen hade vi bestämt oss för att ha en hemmahelg med hus- och trädgårdsfix och det var precis vad det blev. Allt som vi skulle sätta i landet (potatis, lök, jordärtskocka) är nere under jord. Det kanske var alldeles för sent men men, nu är pallkragarna monterade och det igång iallafall. Jag har packat upp minst 10 flyttkartonger och 5 flyttkassar, det är den värsta sorten. Kassarna är de som fylls med allt möjligt som inte passar i någon kartong och som man inte vet vad man ska göra av i det nya huset. Jag försökte att vara sträng med mig själv för jag vill rensa så mycket som möjligt och det gick överraskande snabbt och bra.
H var duktig och fick igång alla kanalerna på TVn i vardagsrummet så nu är jag snart tillbaka i TV-träsket igen.
 
Igår hann vi med en fika hemma hos min bror då mina utomsocknes släktingar var där och beskådade släktens senaste tillskott Melvin. Efter det hann vi hem och amma och sen bar det iväg på ett pre birthday-party hos en vän. Vi bjöds på underbart god mat och tårta och det var en familjär och härlig kväll.
 
Wilma, 11 veckor, i gårdagens outfit som hon fick av gammelfaster, outfiten kommer från H&M. Den är i strl 68 så den är lite för stor för W men eftersom vi skulle träffa faster så tyckte jag att det var roligt att passa på att använda det hon har fått.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0