Fotografering och fullt upp

Idag har det varit fullt upp fram tills för en stund sen när vi kom hem. Dagen började tidigt, jag steg upp kl 7 för att hinna till Porträttstudion till kl 9 där Wilma skulle fotas för införande i Västerås Tidning. Hon var lite skeptisk till kameran så det blev inget jätteleende på bilden men det blev bra ändå. När vi sedan pratade med fotografen Annie så lyckades hon få Wilma att skratta flera gånger, det är första gången hon skrattar när hon är vaken hittills har hon bara gjort det i sömnen. Det lät så sött! Jag hoppas att vi här hemma kan få henne att skratta i helgen så att H får höra.
 
Dagens lunch
 
Efter fotografen bar det av till lillebror och hans Emelie, de hade hand om W medan jag besökte tandläkaren. När jag var klar ringde jag och kollade läget och hon sov så jag fick lite mer tid och tog en vända på stan, jag har verkligen lärt mig att bli effektiv och hann med en hel drös med butiker innan jag återvände till barnvakterna. Det hade gått jättebra och W hade varit glad och nöjd hela tiden, tur det för det var första gången hon hade barnvakt och jag har inte varit ifrån henne så lång tid förut. De bjöd på lunch, en supergod kyckling med tillbehör och efter den gick jag och W till Öbergs och hämtade ut tapeterna till sovrummet. Förutom tapeterna så skulle jag ha med mig lim, roller och andra verktyg hem så det var en överfull vagn plus att jag hade kassar i båda händerna men vi kom hem till slut.
 
Nu är det snart dags att börja ladda (läs packa) inför morgondagens midsommarfirande. Det ska bli roligt att träffa släkten och vi hoppas på bra väder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0