Tandläkaren och en sommarkväll på stan´

Igår var en riktigt bra dag, trots att jag var på tandläkarundersökning. Jag avskyr tandläkarbesök, det är nog det värsta jag vet. Och nu efter 9 månader av gravidillamående så hade jag inga stora förhoppningar för mina tänder men det gick över förväntan. Jag hade ett hål som skulle lagas, jag hade sett framför mig att det var 10 hål och att jag skulle behöva rotfylla (vilket jag aldrig har gjort men jag har hört att det är hemskt) så jag ska tillbaka dit nu i juni. Jag bytte tandläkarmottagning inför det här besöket och jag har hamnat hos en underbar tandläkare som tog min rädsla på allvar och jag nästan skuttade därifrån och det är det nog ingen tandläkare som har lyckats med tidigare, jag känner mig inte ens nervös över att laga hålet (men det kommer jag säkert att göra när det närmar sig). Det var 10 år sedan jag lagade ett hål sist så vi får se om det känns likadant.
 
Till förrätt blev det bruschetta och charktallrik.
 
Efter tandis så blev det en sväng på stan och sen hamnade vi på Circus uteservering. Det var varmt, soligt och en härlig stämning! Vi njöt av god mat innan vi sakta promenerade hem genom stan. Jag hann även med att packa upp några flyttkartonger när vi kom hem, nu har jag börjat med biblioteket som vi har på vinden så det var böcker som skulle sorteras och få in i bokhyllor, det finns hur många kartonger som helst så det kommer att ta tid...
 
Nu  äter vi lunch och Wilma övar magläge, vi har en fixardag här hemma och ikväll ska vi fira lillebror som fyllde år igår. Det kommer nog en rapport imorgon om hur firandet blev :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0