I baktagen

Jag har extra energi idag och blev sugen på att göra någonting i köket så jag bestämde mig för att slänga ihop en sockerkaka som nu gräddas i ugnen.
Vi får förhoppningsvis lite besök när Lille Skrutt har kommit till världen och då är det skönt att kunna plocka fram kakor från frysen och inte behöva ställa sig och baka inför varje besök.

Jag skulle behöva baka bullar men det tar betydligt längre tid och då måste jag handla först så det får bli nästa vecka när jag har inhandlat ingredienserna som behövs.


Kommentarer
Postat av: anna from the cruise to Bermuda

Hi Kristen, did you know that my computer translates automatically to English so I read your blog. I admire you for having a blog and sharing with others!

Svar: Oh what a good computer you have! I try to write in english sometimes but it´s hard to find the words so it´s nice to know that you can read it even if I write in swedish. =0) I hope that all is well with you, Randy and the dogs, you look like you have a lot of snow!
Kristin

2013-03-07 @ 16:22:20
Postat av: Jenny

Ja, det är smart tänkt... baka så mycket du orkar och olika sorter då du efter ett tag kommer bli så trött på allt fikabröd så du kräks... När Signe kom hade vi folk över varje dag de första två veckorna så är det nåt man gör så är det fikar ;-) Kram J

Svar: Haha, ja det var en bra idé med många olika sorter så tröttnar vi inte ;-). Kram!
Kristin

2013-03-07 @ 19:38:04
Postat av: Anna

Ett annat tips är att laga mat som går bra att frysa in, typ lasagne, gratänger och "lådor" och sen bara ta upp en portion och tina i micron. Det är inte alltid som man hinner/orkar laga mat, och äta måste man ju. När bullfika blir för tråkigt kan man alltid bjuda på smörgåsar istället, så du kan ju passa på att baka bröd och frysa ner också (om andan faller på) Personligen tycker jag också att man har rätt att kräva att besöket tar med sig eget fikabröd och så långt som möjligt kokar sitt eget kaffe ;)

Svar: Tack för tipset, det här med matlådor har jag funderat på, särskilt när jag ska vara hemma själv sen så det ska jag nog börja tillverka snart...jag får starta frysen i källaren sä kan jag börja bunkra upp där ;-).
Kristin

2013-03-08 @ 08:05:47
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0