Magen och jag

 
Även om jag känner mig otymplig så tror jag att jag på sätt och vis kommer att sakna min mage när den är borta. Jag tror även att det kommer att kännas tomt utan buffarna inifrån magen men jag vet att det blir så mycket roligare när vi har Lille Skrutt utanför magen. Jag är så nyfiken på vem som är därinne, hur personen är och hur den ser ut, hår/inte hår stor eller liten, vem den liknar...
 
Magen i vecka 38 (37+5).
 
När jag och H pratade i telefon igår så slog vi vad om ett datum som vi tror att den kommer att kläckas på, eller snarare så satte vi upp ett datum och en av oss tror att den kommer före det och den andra efter...vi får väl se vem som vinner.
Idag har jag gjort en packlista till förlossningen/BB så att vi iallfall på ett ungefär vet vad vi ska ha med oss. Den blev längre än jag trodde, och när jag googlade runt så fanns det många olika varianter beroende på var man föder någonstans. En del saker vet jag ingår när man föder i Västerås, andra saker har jag tagit för givet men nu när jag har läst andras packlistor så blir jag lite osäker... Jag ska höra efter med dem som har fött relativt nyligen i Västerås och dubbelkolla hur det är med sådana saker som t. ex. handdukar till oss föräldrar.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Handduk till er föräldrar får ni låna på sjukan. Sen behöver du ju egentligen bara se till att du har grejer till första dygnet. Andra dygnet kan H hämta saker till dig/er eller så kan någon nära An(na)hörig ta med det som du/ni behöver. Jag jobbar ju bara någon våning ifrån ;)

Svar: ;-) Det låter bra. Vem vet, med en så fördelaktig arbetsplats så kanske du får första kiken genom fönstret ;-)
Kristin

2013-03-11 @ 20:23:55
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Anna

Jag kan definitivt sakna mina magar ibland! Dels känslan av att vara gravid, som ju är fantastisk de dagar man mår bra och inte har ont någonstans. Men också den härliga känslan av längtan och förväntan ;)

Svar: Ja precis!
Kristin

2013-03-11 @ 20:27:30
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Lena

Så länge man mådde bra så var det urmysigt att vara gravid.

2013-03-12 @ 15:42:43
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0