Ny bok, kören och bilkörning

Det blev kör för mig igår och det var roligt att hinna träffa körvännerna en gång till, när Lille Skrutt är ute så blir det uppehåll från kören ett bra tag framöver så det gäller att passa på ; ).
Idag har det inte hänt mycket. Jag har lyssnat på en hel del musik och börjat på en ny bok, "Det fjärde offret" av Mari Jungstedt, en av mina favoritförfattare. Det är tur att jag har en hög med böcker här hemma som ska läsas för då har jag nåt att göra när jag väntar.
Jag kör inte bil speciellt ofta, det beror mest på att jag aldrig har haft någon egen bil och min man har vår gemensamma bil till och från jobbet. Om jag kör så är vi alltid två eller fler i bilen, jag är aldrig ensam (det var nog över ett år sedan jag var helt själv i bilen). Igår var jag helt själv i bilen vilket innebar bra musik på ganska hög volym och en glad tjej bakom ratten. Åh vad kul det var! Och detta trots att jag körde runt och letade efter ställen jag aldrig varit på tidigare.
Jag körde inte för fort, jag är en sån som ALLTID håller hastigheten, vilket inte riktigt alla uppskattar som kör bakom mig :). Parkering är inte min starka sida när det häller bilkörning men igår blev det nog en sex olika parkeringar och alla blev superbra, raka och jag behövde inte hålla på att köra in och ut i rutan 20 gånger. Det var helt enkelt en väldigt bra dag för mitt bilförarsjälvförtroende. Lovely!

Nu blir det en tur ut i köket för att se om jag kan fixa ihop någon lunch.


Kommentarer
Postat av: Anna

Om du gillar att köra nu, kommer du bara att ÄLSKA att köra nya bilen. Jag gör det i alla fall. Tycker att den är underbar, så när jag äntligen köper en egen bil lutar det skarpt åt att det blir en sån till oss med ;)

Svar: Det låter lovande ;-). Jag längtar!!
Kristin

2013-03-22 @ 09:10:39
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0