Nytt till köket

 
När H fyllde år fick han ett presentkort på Cervera och vi ville utnyttja dem på små portionsgrytor från Le Creuset som vi har börjat samla på. Då precis vid jul var de slut i varenda butik och vi fick höra att det skulle komma in i februari/mars. Nu hade de ett erbjudande på Cervera och äntligen fanns rätt färger i lager. Den vänstra heter Caribbean och nu har vi 8 st i den färgen. Den högra heter Cerise (men ser mer röd ut) vi vill ha olika färger och bestämde oss för att börja samla på den röda, de passar bra tillsammans och den turkosa är fin på sommaren och den röda på hösten/vintern.
 
Dessutom hade de rea på Iittalaskålarna som jag älskar, så den här godingen fick följa med mig hem. Jag samlar på de som är 15 cm höga och har vattengrön och turkosblå sen tidigare, nu fick den här granatröda sälla sig till samlingen.
 
Nu ska jag sätta fart med middagen. Eftersom det är våffeldagen idag så ska vi äta våfflor. Jag hade ett jättebra recept sist när jag gjorde frasvåfflor och jag hoppas att jag kan hitta samma igen. Till det blir det mammas hemgjorda jordgubbssylt och grädde, mums!

Kommentarer
Postat av: Lena

Gott med våfflor, här blev det dock inga =(

2013-03-25 @ 22:54:52
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Postat av: Anna

Våfflor är gott, våra var dock inte så frasiga eftersom de legat för länge. Älskar också Iittala-skålarna, de är så himla fina. Kanske ska ta och springa ner på Cervera jag med och köpa en till ;)

Svar: Ja, gör det ;-) Jag hade dessutom 50 kr i extra rabatt som jag fick med det senaste utskicket från Cervera så då blev det extra billigt =0)
Kristin

2013-03-26 @ 09:41:07
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0