Shoppingen är avklarad

Det blev en rejäl tur ute på Erikslund och vi besökte många olika affärer. Jag fick storhandla och det var perfekt eftersom jag då fick skjuts hem med alla tunga kassar.
Jag hittade köttfärssås med kantareller och bandpasta i frysen och det blev en perfekt lunch innan jag nu ska sätta igång med bullbaket.
Just nu är jag mer sugen på att sätta mig i lä ute i trädgården och njuta av solen men det vore skönt att ha bullbaket avklarat. Kanelbullar är verkligen inte min grej, jag har aldrig lyckats med det (min man däremot gör jättegoda kanelbullar) men nån gång ska bli det första så jag hoppas att det blir idag så att de går att bjuda på framöver. Jag tänkte utgå ifrån receptet jag gjorde till saffransbullarna, men utesluta saffran och kesellan och tillsätta kanel istället, för de blev väldigt bra.
Förhoppningsvis kommer solen fram imorgon också och då kan jag sitta ute en stund då istället.
 
Saffransbullarna jag gjorde till lucia.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0