Vinprovning på K9

Delar av kvällens meny.
 
Vilken kväll vi hade igår på Kajplats 9. Vi var inbjudna på en vinkväll med en 5-rätters meny och tillhörande drycker. Vi fick träffa vinmakaren John Locke från Birichino (som betyder rackarunge) och njuta av underbart god mat och dryck. För första gången under graviditeten så smuttade jag på lite vin men jag har fortfarande inget sug efter det och det smakade mest bara alkohol så det var inte svårt att avstå, de flesta vinerna doftade dock underbart! Maten var så god, jag njöt av alla rätter och när jag försökte att utse en vinnare bland kvällens rätter så gick det inte, allting var lika gott.
 
Precis som när vi var på vinprovning med Peter Lehmann så hamnade vi brevid vinmakaren och vi pratade mycket om vingårdar i västra USA. Nu är jag ännu mer sugen på att bila runt bland olika vingårdar i Kalifornien och prova viner och njuta av naturen. Vi får väl se när det kan bli verklighet men vi fick bra tips på små städer att besöka, mysiga restauranger och underbara små semesterorter längs kusten söder om San Fransisco.
 
Här nedan ser ni menyn i helhet men utöver det så bjöds vi på lite annat smått å gott. Jag är riktigt glad att vi hann med den här härliga kvällen innan bebisen kom.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vi åt middag där i söndags, mycket bra ställe!
Spännande med lille skrutt, om det är en han eller hon er väntade baby!
Kram

Svar: Vad kul Kerstin! Vi har inte varit där så mycket men tänkte passa på att gå dit i sommar och sitta på uteserveringen och titta på Mälaren, båtar och turister =0). Är ni ofta i Västerås? Ja, det ska bli spännande att se efter vad det är för någon lite krabat där inne! Kram
Kristin

2013-03-22 @ 16:23:18
Postat av: Anna

Vi hakar på resan till CA och vinprovning, säg bara till när vi åker ;) Gillar särskilt namnet på Birichino Malvasia Bianca! Låter som ni hade en jättetrevlig kväll vilket är er väl unnt!

Svar: Ja, jag sa direkt till H och vinmakaren att jag kom att tänka på Malva :-). Det låter bra med vinresan, vi får se ut en lämplig sommar men först ska det bli London! Kram
Kristin

2013-03-22 @ 20:12:48
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0