Intensivamning, bilstrul, kosläpp och helgbesök

 
Jag och W i fredags morse, jag var trött men glad i hågen och en lätt skrikande W.
 
Min fredag var som sagt ingen toppendag men det blev bättre framåt kvällen. När vi var på BVC i torsdags så hade Wilma inte gått upp tillräckligt i vikt så för att försöka få igång mjölken så ska vi amma varannan timme vilket gör mig väldigt trött (speciellt när det nästan tar en timme att amma just nu). Dessutom har W, som alltid är så  lugn och skötsam, haft några jobbiga dagar med mycket skrik. Så efter en natt med dålig sömn gick jag upp klockan sju för att göra mig i ordning för dagens första möte. Efter mötet var det amning och blöjbyte och sen stressa ner till bilen för att hämta upp mina svärföräldrar på tågstationen. Jag var helt svettig men ändå glad att vi skulle hinna i tid. När jag tryckte på start så betedde sig bilen väldigt konstigt och vägrade att starta vilket gjorde mig stressad, arg och ledsen då jag insåg att vi inte skulle komma iväg. jag ringde min bror som försökte hjälpa mig men ingenting fungerade.Jag fick inte ens ur nyckeln i bilen så den fick stå olåst med nyckeln i låset och det kändes sådär.
Mina svärföräldrar fick ta en taxi från stationen, första taxichauffören ville inte skjutsa dem då han inte visste vart gatan låg, de klev in i en annan taxi och blev skjutsade till en helt annan adress...så där står jag, stressad och trött med tårarna på väg fram och pratar i telefon med taxichauffören som hävdar att han är på rätt adress (jag stod ute och väntade så jag såg ju att de inte var här). Efter mycket om och men fick jag honom till rätt gata. Jag förstår inte varför de inte har en karta i bilen!
Jag fick lämna W med sin farmor och farfar så att jag kunde försöka fixa bilen tillsammans med Assistancekåren som kom med den stora bilen för att eventuellt bogsera bort den. Det visade sig att batteriet var helt urladdat så efter lite laddning så startade bilen, halleluja!
 
Resten av dagen blev bättre då jag fick paket, ta en lugnande biltur på landet (för att ladda upp bilbatteriet). Eftersom vi var tvugna att köra en bra stund (för att ladda upp batteriet) innan vi kunde åka och handla (både på ICA och IKEA vilket tog sin lilla tid) så middagen intogs 21.30, och då hade vi inte ätit lunch eftersom det blev som det blev på eftermiddagen.
Trettioårs-present, en skål från Iittala
 
Dessutom fick jag en "push-present" från mina svärföräldrar. Det är tradition i deras familj att mamman får en present när första barnet är fött. Jag fick halsband och örhängen från Efva Attling, min favoritdesigner, och jag älskar dem! Designen påminner lite om en g-klav och det passar mig som gillar musik.
 
Igår började vi dagen med kosläpp i Rytterne. Fint väder, en massa folk och härliga kossor som hoppade runt i hagen. Resten av dagen var vi hemma och fikade och tog det lugnt. Jag lyckades baka en ananaspaj samtidigt som jag hade hand om W så nu vet jag att det går, vi brukar göra så att en tar W och en fixar i köket men igår gick det bra att göra båda sakerna.
 
Idag har vi njutit av det fina vädret och sen skjutsade jag och Wilma ner hela gänget till stationen så nu sitter vi här i soffan och myser. Det blir så tomt när vi blir själva efter att ha haft fullt med folk hela helgen.
Imorgon blir det ett extra besök på BVC för att se om Wilma har ökat i vikt sen i torsdags och sen har vi inga direkta planer utan vi ska ta det lugnt här hemma för stress kan göra att bröstmjölken sinar och det vill vi inte.
 
Dagens middag, en smaskig fiskgratäng med räkor (receptet finns här på bloggen)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch vad trist med bilen! Jag får dåligt samvete över att den strular. Nästa år får ni följa med oss hem efter kosläppet - vi hade jättetrevligt! Snygg topp förresten!

Svar: Tack, det är en klänning från H&M. Du ska inte ha dåligt samvete, det var ju antagligen ett reglage som stod fel så det är ju inget fel på bilen. Ja vi ser fram emot nästa kosläpp :)
Kristin

2013-05-05 @ 22:18:30
URL: http://annasViktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0