Sunny sunday

Jag ligger en dag efter i min uppdatering så här kommer söndagens äventyr (skrivet med en hand eftersom Wilma ligger i famnen så ni får ha överseende med stavfel och uteblivna ord).
Vi började dagen med sovmorgon, Wilma är väldigt duktig med nattsömnen och sover gärna till 9-10 (föutom vissa nätter när det är roligare att vara vaken) med en matning under natten, det är perfekt för mig som känner mig utsövd när jag vaknar.
 
Efter frukost så blev en promenad i det underbara vädret.
 
När vi kom hem blev det en tur till återbruket för att lämna trädgårdsskräp men de hade stängt eftersom det var pingstdagen så vi fick ta med allt skräp hem igen.
Till lunch blev det lite blandat; päron, getost med honung och valnötter, tortellini, salami m.m. Det var riktigt gott och det kändes lite somrigt med lite småplock.
 
 
Eftermiddagen gick snabbt och vi satte upp sänglampor och en hylla och så började vi fundera på en ommöblering. Vi har bara bott här i tre månader och jag gillar det som det är nu men om vi ska få in en flygel i vardagsrummet så måste vi ändra om. Vi hittade ingen klockren lösning men vi får fortsätta att fundera.
 
Kvällen spenderades framför TVn som bjöd på hockeyfinalen och därefter Mästarnas mästare. Till middag blev det lammytterfilé med jordärtskockspuré (jordärtskockorna kom från mina föräldrars trädgårdsland).
Det var med andra ord en riktigt bra söndag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men åh, du missade väl inte säsongsstarten av Barnmorskan i East End? Finns på svtplay i värsta fall.
Tänk att ni redan bott i huset i 3 månader. Tiden går verkligen fort!

2013-05-20 @ 21:56:07
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0