Trädgårdsfix, fynd och söndagsmys

Idag kom delar av familjen och fixade i vår trädgård. Det blev så fint och även om allt inte är klart än så ser man stor skillnad. Mina föräldrar och min storebror fixade uteplatsen. De tvättade den och på bilden nedan så ser man resultatet på det nedersta trappsteget...så ska träet se ut. Imorgon får jag hjälp av lillebror att olja uteplatsen, så efter det kommer det att se ännu bättre ut! Utemöblerna tvättades och oljades så även de fick sig ett rejält lyft.
 
Mamma och jag rensade bort allt visset och MASSOR med maskrosor, det var mest mamma som jobbade, Wilma skötte sig fint och sov i vagnen men vi hann med två matningar medan de var här så det tog en hel del tid.
Dagens fynd hittades bland stenarna i trädgården. En grodprins, två hjärtan och en sten som det står välkommen på.
 
Wilmisen ligger och sover sött bredvid mig så jag passar på att njuta av lite egentid i form av bloggläsning och därefter blir det nog en film, söndagsmys på hög nivå och det enda som saknas är H. När han var hemma sist så lagade han en fantastisk middag (som jag egentligen skulle ha lagat till honom men när det var dags att börja med middagen så kände W för mat så H fick fixa middagen istället).
Pasta à la Rydberg med parmasticks, ljuvligt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0