Fullt upp

Oktober är här och det är dags för en del nytt i vårt liv. Vi är precis i starten men det känns roligt och spännande med förändringar! Det är fullt upp just nu och därför kommer blogginläggen lite sporadiskt.
Idag har vi varit på Bibblan och sjungit och lyssnat på ramsor och efter det blev det lunch på Global med mammagänget.
Wilma har haft lite svårt med maten men jag hoppas att det blir bättre snart. Imorgon ska vi införskaffa semperdroppar som ska hjälpa magen. Dagens grötmål gick ner utan problem och även fruktpurén och majskrokarna så nu är vi nog på rätt väg.
Såhär ser det ut när W äter, men den här bilder togs för några veckor sen. Vi är själva hemma och då är det svårt att fota henne samtidigt som hon äter.
 
Veckan har även bjudit på babysim, sista gången på steg 1 och på måndag börjar vi steg 2. Det gick riktigt bra med dyken i måndags så det var extra kul. Vi har även besökt fotografen och valt ut vilka bilder vi vill ha. W har haft det lite jobbigt med sömnen, jag vet inte vad det beror på men hon vaknar varje eller varannan timme och det är lite jobbigt.
Nu sover hon, men det är nog inte nattsömnen utan en sen eftermiddagsvila. Efter sångstunden idag sov hon i 1,5 timme (väldigt ovanligt) så därför blev det extra sen eftermiddagsvila.
 
Nu när hon sover kanske jag ska passa på att ladda upp sista veckans bilder, jag insåg precis att jag inte har fört över bilder sen vi kom hem från Italien. Den här bilden är tagen i Lund för 3 veckor sen.
 
Jag har varit på första hjälpen-utbildning, jätteintressant och lärorikt och skulle det hända något med Wilma eller någon annan i min närhet så har jag lite bättre koll på vad jag ska göra. Del 2 kommer nästa vecka så jag ska repetera lite tills dess och öva på stabilt sidoläge på H så att jag kommer ihåg hur man gör.
 
Nu är det dags för te och macka, bäst att passa på innan hon vaknar igen. Igår bakade jag ett av mina favoritbröd, och receptet hittar ni här. Jag kör dock 6 dl vetemjöl och 6 dl grahamsmjöl så det blir lite nyttigare men lika gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0