En kunglig baby

Gissa om jag blev glad när jag fick höra nyheten om Madeleine och Chris! Vad härligt att det redan är en bebis på gång och mars tycker jag själv var en perfekt månad att få barn i ;-). Då har man hela våren och sommaren framför sig och kan vara ute mycket. Jag tror i och för sig att alla årstider har sina fördelar...
 
Idag har jag och Wilma varit nere på stan där vi lunchade med Emma, Melvin och Alexandra och uträttade några shoppingärenden. Det är jättefint väder och det var riktigt varmt när vi skulle gå hemåt.
Jag har fortfarande inte lärt mig hur långa armar och hur snabb Wilma är. När jag gick och hämtade barnstolen så roffade hon åt sig min kladdiga kålsallad och mumsade glatt på den (men hon fick sån tur var inte in så mycket i munnen, det mesta var på händerna och klänningen).
Vårat lilla busfrö
 
Igår var vi på babysim och den här gången fick de prova på att dyka. Det gick jättebra och W var inte alls ledsen, mer förvånad och lite fundersam när hon kom upp. Dykningen är mer som att dra dem under vatten, inte som en riktig dykning. Vi fick även öva på att hälla vatten på huvudet och vända från mage till rygg i vattnet.
Igår kväll blev det en sväng till IKEA och hör och häpna, jag köpte bara en (!) sak. Det har nog aldrig hänt förut. Det var en matta till Wilmas rum, som hon kan ligga på nu och ha som vanlig matta senare.
 
Wilma var så trött så hon sov sig igenom IKEA-besöket.

Kommentarer
Postat av: emma

hahaha ja hon va ju bara för go när hon dykt ner i din salladstallrik :)
Riktigt trevligt idag men som sagt en väääääldigt varm hemfärd, fast vädret ska man väl inte klaga på mer sitt eget val av kläder...

2013-09-03 @ 19:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0