Från Rom till Montreux

Igår vandrade jag och Wilma runt i Rom och njöt av staden. Till att börja med så gick vi åt fel håll, vilket gjorde att vi 20 minuter senare var tillbaka på samma gata som vi startade på... Till slut hittade vi rätt och kom fram till Fontana di Trevi, jag insåg redan innan vi påbörjade promenaden att Colosseum låg för långt bort när det var så varmt så jag satsade på Fontana di Trevi istället. 



Efter fontänen letade jag upp en mysig restaurang och åt den godaste lunchen hittills! Vi satt på en uteservering en bra stund och njöt av mat, dryck och solen. Fast W satt i skuggan i vagnen och åt majskrokar. Därefter blev det mindre glamouröst när jag fick sätta mig i en gränd bakom Mc Donalds och amma...men det fick bra det också.


Imorse flög vi till Schweiz och har nu tagit oss till Montreux. Hotellet är helt underbart och ni ska få se bilder på det senare, jag önskar att vi hade tagit med oss badkläder, det finns både pool och så ligger Genèvesjön precis vid hotellet. 
Utsikt från balkongen.


Wilma var ganska bråkig igår kväll, Jag tror att det är jobbigt med magen när hon provar mat så idag har hon bara fått amma så hoppas vi att hon blir gladare. Ikväll är vi bjudna på middag hos en bekant och då är det skönt om hon är glad och kan somna när hon är trött. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0