Promenad i storstan

Torsdag i Rom och idag ska jag och W turista på egen hand. Det ska bli spännande att klara sig själv. De är otroligt barnkära här och gullar med Wilma vart vi än går men trottoarkanterna är väldigt höga, ofta står bilarna så tätt att man inta kan komma förbi med vagnen, hissarna är trånga osv. Min plan är att gå till Colosseum men det är en bra bit från hotellet så vi får se om vi kommer dit. Vi tar det lugnt och njuter av Rom och värmen.

Jag kan bara blogga från mobilen så det får komma ett bildregn med semesterbilder sen när vi är hemma igen.

Nya smycken inhandlades igår, det kan aldrig bli för mycket glitter när man är i Italien. 

Eftersom vi har varit i Rom några gånger förut så har vi betat av det man ska se. Den här gången har vi bestämt oss för att bara vandra omkring och göra det vi känner för och igår kom vi till flera fina platser vi inte varit på innan. Vi vandrade omkring i många timmar, lunchen åts vid Spanska trappan på väg från Piazza di Poppolo som jag inte besökt tidigare. Vi gick till Castello St Angelo, förbi Peterskyrkan och besökte ett område som påminde om gamla stan i Stockholm med många antikaffärer.

Igår kväll var vi inbjudna till middag på Svenska institutet i Rom. Det bjöds på fantastisk mat och vi träffade trevliga människor. W skötte sig strålande och underhöll vårt bord tills hon slocknade. Vi promenerade dit men det var en bra bit och eftersom det bitvis var skumma platser vi passerade så blev vi rekommenderade att ta en taxi hem till hotellet vilket vi gjorde. Vi har ingen bilstol med till Wilma men jag höll om henne ordentligt och det gick bra. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ni verkar ha det riktigt bra. Härligt!

2013-09-27 @ 12:44:11
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0