Första luciatåget

Idag var det dags för Wilmas första lussetåg. Det här är något som jag har sett fram emot sen innan jag fick barn och det var precis lika mysigt som jag hade föreställt mig.
De små barnen satt mest där och såg söta ut medans de lite äldre barnen tog i för kung och fosterland. Det var lucior, tärnor, stjärngossar, pepparkakor och tomtar i en härlig blandning. 
Wilma såg oss direkt när hon gick in i tåget och blev jätteglad men satte sig med de andra barnen, jag trodde att hon skulle komma till oss men hon var jätteduktig och satt kvar. Hon dansade lite där hon satt men hon sjöng inte. 

Efteråt blev det fika med pepparkakor som barnen själva hade bakat. 
Nu har W jullov, vi vill att hon ska vara frisk till jul så det kändes säkrast att låta henne vara hemma nästa vecka.

Lillan fick stanna hemma med mormor och morfar pga alla bakterier men hon fick vara lite julfin ändå. Hårbandet åkte av efter 10 sekunder ungefär.

Vi har haft en lugn fredagskväll och mest tittat på tv. H var och hämtade Emilia på stationen, hon är här och hälsar på den här helgen, gissa om Wilma kommer bli glad när hon ser henne imorgon! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0