Ledighet

Vårt jullov rullar på och nu börjar det lugna ner sig lite.
Vi började ledigheten med en resa till Göteborg där vi firade julafton med min mans släkt. Dagen innan vi åkte fick jag tillbaka min dator som har varit på lagning i 2 månader så den var efterlängtad!
 
 
Vi besökte julmarknaden på Liseberg den 23e och vann H vann högvinsten på Marabouhjulet, jag fick nöja mig med Anthon Berg-choklad. Efter Liseberg blev det uppesittarkväll i Kullavik med god mat, Bingolotto och härligt sällskap.
På julafton var vi hemma hos barnens farmor och farfar och firade med Kalle, tomte och julmat.
 
Tjejerna i julklänningar från Polarn o pyret.
 
På juldagen åkte vi till Västerås, med små barn i bilen så tar det nästan en hel dag med alla stop för amning och blöjbyten. Annandagen blev lugn, på kvällen var jag iväg på tjejmiddag på Tabazco. Otroligt god mat men servicen var allt annat än bra. Det var så roligt att träffa tjejerna, det var ett år sen vår senaste middag så det var på tiden.
 
På väg ut på tjejmiddag.
 
Gårdagen ägnades åt städning och matlagning, på kvällen kom min familj över och firade Håkan som har fyllt år, det blev även minijulafton för Wilma och Lily som fick julklappar av släkten och vi vuxna blev som barn på nytt när vi körde vår julklappslek. Jag fick till slut skruvmejslar och H fick en flaska vin.
Vi bjöd på sparrissoppa, ren- och rostbiffstek med potatisgratäng, gele och trattkantarellsås och till dessert blev det knäckig äppelpaj med råkräm.  Allting blev fantastiskt gott om jag får säga det själv.
 
Idag kom Emma och Henrik på besök, våra första besökare som får träffa Lily! Det var så trevligt, de bor i Göteborg så det gäller att passa på när de besöker Västerås. From nyår så är det okej med besök för Lilly, men nån dag hit eller dit spelar mindre roll.
Så nu alla vänner kan vi äntligen umgås igen, så länge alla är friska och inte har umgåtts med någon som är sjuk. Jag längtar till våren och sommaren när hon är större och vi slipper tänka på allt sånt här.
 
Resten av dagen har mest spenderats i soffan, just nu tittar jag på The Holliday, samtidigt som jag leker med Wilma, bloggar och ammar Lily. Multitaskande när det är som bäst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0