Vad ska hon heta?



Idag blev hon två månader, vår underbara lilla Lilly. Hon är en glad tjej, hon ler mycket, för en vecka sen kom det igång ordentligt, och hon svarar när jag pratar med henne även om det tar lite tid innan ljudet kommer ut, bebisar har en lång startsträcka.

Vi tror att vi äntligen har bestämt oss när det gäller namnet. Lilly har vi haft med oss länge, redan när Wilma föddes var det aktuellt. 
Vi har inte skickat in papperna än, men vi kallar henne Lilly och vi har inte så många andra favoriter att välja bland så det blir nog Lilly.

Idag var det dags för BVC-besök och hon är ett riktigt matvrak, hon stoltserar nu med 54,5 cm och 3940gr. 600 gram mer än för två veckor sen, en stor ökning! Fortsätter det i den här takten så går hon snart om Wilma. Det är bra att hon äter upp sig så att hon kommer ikapp och kan bygga upp ett bra immunförsvar.

Gårdagskvällen ägnades åt bakning för idag var det jag och H som var ansvariga för körens fika. H var borta med jobbet så jag fixade barnvakt till tjejerna och åkte till kören. Det var så roligt att träffa alla igen! Det var inte då länge sen men för mig som mest sitter hemma och pratar med W var det efterlängtat! 
Jag hann även lyssna lite på kören före fikapausen och det lät riktigt bra!  När man står i kören så hör man inte hur den samlade ljudbilden är men den är riktigt bra. 
Det blev en kort utflykt för mig men den gav mycket energi! Jag hoppas att jag kan börja sjunga senare i vår igen.

Tänk att det var du som låg i min mage! Foto: Elin Ivemo http://elinivemo.com 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0