Älskade barn

Fotograf Elin Ivemo http://elinivemo.com
 

Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft

 

Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.

 

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.

 

Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara

 

Av: Jessica Marie Nilsson


Den här dikten läste Håkan på Wilmas dop. Jag blev så rörd när han läste den och jag tycker så mycket om den. Bilden ovan är en av mina favoriter och en förstoring av den finns nu på Wilmas rum.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Du vet väl att den är tonsatt också? (inte för att det spelar någon roll såhär i efterhand)

Svar: Nej, det visste jag inte :-). Spännande, den ska jag lyssna på!
Kristin

2014-01-14 @ 18:11:47
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0