Loppis, konsert och vuxenmiddag

Middagen i fredagskväll var ljuvlig! Helstekt oxfilé med rödbetor och getost.
 
Den här helgen har gått i ett nafs, det har varit fullt upp och jag har hunnit med en hel del. Jag och min syster bestämde oss för att stå på loppis för att bli av med lite saker som vi inte behöver längre.
Jag sorterade ut kläder under förra veckan och tidigt i lördags morse träffades vi och gjorde iordning vårt bord på loppisen på Bäckby. Klockan 10 öppnades dörren och det vällde in folk!
Av det jag hade med mig gick mina kläder bäst. Efter några timmar hade vi fått in snitsen och visste på ett ungfär vad vi kunde ta betalt. Kläderna gick för 20 kr st, jag hade hoppats på lite mer men jag kände att det var bättre att bli av med det än att ta med det hem igen.
De finare kläderna kunde jag sälja för 40-50 kronor styck så jag gick med vinst även efter att vi betalade bordshyran.
 
Under tiden var Wilma hemma med pappa och hade pulkapremiär ute i trädgården. De tog kort och filmade så att jag också skulle få se.
 
Vi tittade på Frölundas match när jag kom hem, och innan middagen så tände vi i öppna spisen. Det var så mysigt och skönt att få lite extra värme efter att ha stått på den kalla loppisen hela dagen.
Wilma var väldigt fascinerad, men vi var noga med aj aj och efter en stund spärrade vi av med kartonger på behörigt avstånd så att vi kunde slappna av lite och sätta oss i soffan och njuta.
 
Igår var det en heldag med kören. Vi hade repetition, prästvigning, repetition och konsert. Eftersom vi kände att det inte skulle vara bra för W att vi kom hem nån timme och sen lämnade bort henne igen så fick hon vara hos barnvakterna hela dagen och vi passade på att njuta av en lunch/middag på K9.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0