Balkongen

Vi har fått en ny oas här hemma! I förrgår åkte Wilma hem till mormor och morfar och jag och Håkan kunde ägna ett par timmar åt balkongen. Den skrubbades och tvättades och medan Håkan monterade ihop möblerna så städade jag i källaren. 
Vi har bestämt oss för att komma (bättre) i ordning den här sommaren och hittills har det gått bra. 
Vi hann med handling och bakning också innan vi åkte och hämtade hem lilltrollet.
Vi tog med jordgubbs- och rabarberpajen så att barnvakterna fick smaka (rabarbern kom dessutom från deras land) och den fick bra betyg!


Soffa, bord och två fåtöljer från Bauhaus. De är perfekta för vår balkong som är stor men ganska smal. I andra änden har vi grillhörnan.
Och så har vi satt upp lite mysbelysning som mer påminner om kräftskiva än mys, men det är härligt! 
Ljusslingan kommer från Lagerhaus.

Jag har ätit frukost ute på balkongen de senaste morgnarna och det är ljuvligt! Även kvällarna spenderas där ute då det är svalare än vardagsrummet. Jag är så glad att vi äntligen tog tag i balkongen och fixade i ordning den. Den är precis vid köket och jag har saknat att bara kunna slinka ut och sätta mig en stund. Trädgården är en trappa ner och det blir genast ett projekt när man ska fika eller äta ute på terrassen, nu har vi fått ett bra och smidigt alternativ. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint det blev! När får man komma och provsitta? ;)

Svar: Vad sägs om veckan efter nästa när vi är tillbaka från västkusten? :-)
Kristin

2014-07-25 @ 12:13:08
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0