Jordgubbspaj och kompishäng

Igår tog jag och Wilma en premiärtur på cykeln. Hon har aldrig åkt med förut men det var något hon uppskattade! Hjälmen var inte så rolig men hon vänjer sig nog. Vi åkte hem till Ulrika och Oliver och lekte lite med Olivers grejer, han har så mycket roligt och han och Wilma hade så roligt tillsammans.
På eftermiddagen bestämde jag mig för att baka en jordgubbspaj efter att ha sett min svägerska Emmas instagrambild med en paj gjord på egen skörd (här blev det köpegubbar). H älskar jordgubbspaj så jag överraskade honom med en nybakad paj och ett väldoftande hem när han kom hem från jobbet.
Jag var så sugen på skaldjur så vi åkte ner till K9 och köpte med oss räkor, lite havskräftor och aioli hem som vi åt till middag. Nu när det är så varmt så utnyttjar vi källaren. Hela kvällen spenderades där då den är flera grader svalare än vardagsrummet.
 
 
 
Idag fick vi finfrämmande av Emma som är på Västeråsbesök. Hon och Wilma fann varann snabbt och busade hela dagen. När W sov middag hann vi med lite vuxenprat och fika. Det är så varmt och härligt så det är faktiskt skönare att vara ute i skuggan än inne i huset där luften står stilla och solen ligger på.
Wilma hade busat så pass mycket att hon snällt somnade redan vid 20-tiden, lycka! (jämfört med gårdagens 00.30, jag tror att hon har svårt att somna när det är så varmt)
Wilma filosoferar.
 
Vi har ätit tonfisksallad, tittat på Allsången och nu är det Morden i Midsomer. En bra tisdagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0