Tillbaka i stan


Wilma på lekplatsen utanför vår lägenhet i Lund.

Efter en minisemester i Lund är vi nu tillbaka i stan. Vi satt i bilen hela dagen igår och vi fick njuta av hur vackert Sverige är i sin sommarskrud. 
När vi kom hem så upptäckte vi att vårt internet (dator, tv) inte fungerade. Mysigt, tänkte jag. Middag där vi faktiskt sitter och pratar och inte tittar på tv (ovanligt hos oss) och jag tänkte börja på min nya bok som jag köpte inför semestern.
Men jag var så trött så när W hade somnat så gick jag också och la mig och sov gott hela natten. Det tillhör ovanligheterna, jag brukar vakna vid 5 men nu sov jag till 8. 
Internet fungerar inte idag heller och när vi ringde tele2 så visade det sig att det hade varit oväder här i fredags och flera i området hade hört av sig om internetavbrott. Vår internetport (jag har ingen aning om vad det heter egentligen) in i huset har gått sönder så vi måste vänta på att Mälarenergi kommer och byter ut den. Jag hoppas att de kan lösa det snabbt för mannen ska jobba och vi ska betala räkningar innan vi sticker iväg på nästa resa. 
Idag blir det balkongstädning och fix och ikväll ska vi hem till några vänner på middag. En bra semesterdag!

Igår blev det take away på väg hem, kyckling med röd curry från Yum yum, så gott! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0