Tjejkvällar

För någon vecka sen så beklagade jag mig över mammalivet, eller snarare livet utan social samvaro med andra vuxna men efter det har det verkligen blivit ändring på den punkten. Både i lördags och nu ikväll har jag umgåtts med finfina människor. 
I lördags var jag och Ulrika på Frank och avnjöt Frank rules, 4 rätter som man i förväg inte alls vet vad det är. Jag fick bland annat röding, pilgrimsmussla, marulk, jordgubbar och choklad. Desserterna delade vi på så att vi fick smaka båda. 
Vi hann prata en hel kväll utan avbrott och det var så härligt!
Varmrätten, marulk med scampi och bläckfisk. Till det serverades en ljuvlig risotto med blåmussla och parmesan.

Samma sak var det ikväll. Då var det jag och min kusin Zarah som hade en vuxenkväll på tu man hand. 
Vi spenderade kvällen på Varda och även kvällens mat var supergod! 
Jag åt kvällens fisk som var lax med färskpotatis och pilgrimsmussel-/tryffelskum. 
Det enda som jag har längtat efter dessa kvällar är ett glas vin till maten (annars saknar jag inte alkoholen alls).
Vi ses alldeles för sällan men det var roligt att det äntligen blev av! 
Mmm, kvällens middag.

Imorgon ska jag försöka få upp inlägget om våra dagar i Stockholm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0