En bra söndag och inredning

Jag fick mycket respons på förra inlägget, både kommentarer, sms och mail och det verkar som att det är många som känner likadant. Bara det är en tröst i sig tycker jag. När jag vaknade igår så var jag ganska trött men tanken på att vi skulle åka och hämta mannen på stationen piggade upp mig så jag och Wilma gjorde oss i ordning och åkte iväg.
Vi fick en massa saker gjorde under gårdagen, men vi hann även slappa och vila. Wilma sov bara 30 minuter på dagen så det var lite kort men hon höll sig ganska glad ändå.
 
Jag lämnade in min cykel som har varit trasig sen flera år tillbaks. Den ska vi hämta idag och efter det ska jag och Wilma ta en premiärtur (om mitt bäcken klarar det). Vi var och tittade på tapeter till Wilmas rum, gästrum och matrum/matplatsen. Det fanns mycket fint, som alltid, men vi har några favoriter så vi kommer förhoppningsvis att hinna med några rum under semestern. Innan vi börjar tapetsera så ska elen åtgärdas så det hänger lite på det när vi kan sätta igång. Vi hann iallafall med att få ner hyllan vid matplatsen som satt där när vi flyttade in. Den är lite halvt trasig och det blev mycket luftigare när den var borta. När tapetseringen är gjord kommer det att möbleras om lite så det blir inte lika luftigt som det är just nu, men det kommer att bli smidigare när vitrinskåpet står vid köket istället för ute i hallen.
Det blev också storhandling för hela familjen innan vi landade i soffan med jordgubbar och vispad grädde och såg del 1 av Restless, en miniserie i två delar som har gått på Svt. Den handlar om andra världskriget och den är riktigt bra.
Här ser ni några av de tapeterna som vi tittade på igår. Jag börjar alltid med att titta på väldigt diskreta, vita/beiga tapeter (för det är så snyggt när jag ser det hemma hos andra) men kommer snabbt över till mer mönster och starkare färger, jag är hopplös. Tapet nr 4 älskar jag men jag vet inte var den skulle passa in någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0