En hemmakväll

Jag och Wilma på Central Park Zoo. Det är inte lätt att ta en bild på W, det finns så mycket spännande som hon vill rusa iväg och titta på. 
 
Min lördagkväll har bjudit på köttbullar och makaroner, bus med Wilma, lite tv-mys, gröt och en läggning som tog alldeles för lång tid. 1 timme tog det innan hon sov, suck. Missförstå mig rätt, det är jättemysigt att vara hemma med Wilma men vi är tillsammans dygnet runt, alla dagar i veckan. Nu när kören har uppehåll så är jag i princip aldrig borta.
Igår kväll fick jag en kväll med mitt härliga mammagäng på Cityfestivalen. När jag satt där så kände jag att jag måste komma ut oftare. Det är så skönt att kunna koppla av, njuta av sällskapet, bara bry sig om sig själv och få äta sin mat utan störningsmoment.
Det hade varit en sak om jag hade haft ett jobb att gå till på dagarna för då hade jag fått social stimulans men det blir inte så mycket av den varan när det bara är jag och Wilma.
Och eftersom barn nummer två kommer i höst så kommer det att dröja innan jag kan gå till ett jobb eller börja studera eller vad jag nu ska syssla med efter mammaledigheten.
Mannen har varit borta större delen av veckan och han var hemma med W igår när jag var ute och nu är han ute och roar sig så vi går om varandra. Nästa vecka ser tyvärr inte bättre ut så jag längtar efter nästa ledighet som kommer om några veckor så att jag och Håkan kan få umgås med varandra.
Nu kom jag helt ifrån ämnet för jag hade tänkt att inlägget skulle handla om gårdagskvällen men så blir det ibland.
Nu ska jag ta fram nya numret av hembakat och njuta av lite egentid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0