Äntligen resor

 
New York 2012.
 
 
Den här våren/sommaren så blir det flera utlandsresor och det är efterlängtat! Jag älskar att resa men eftersom jag inte mådde bra under graviditeten så blev det bara en resa då som var inplanerad sen tidigare. Vi var på Island och det var fantastiskt och jag vill tillbaka dit om några år.
Förra året var Wilma liten och vi bestämde redan innan hon föddes att vi skulle spendera sommaren i Sverige, och vilken tur vi hade, det var en härlig sommar med mycket sol och värme. I höstas följde vi med Håkan när han var på jobbresa och njöt av Rom och Montreux så nu riktigt kliar det i resnerven och det ser bra ut på resfronten.
 
I april blir det en veckan i London tillsammans med familj och vänner, i maj bär det av på träningsresa till Fuerteventura. Jag åker själv tillsammans med andra tjejer från gymet och det ska bli roligt, spännande och jobbigt, både träningsmässigt och på "sakna Wilma-fronten" men det är nyttigt att få sakna henne lite också så att man uppskattar vardagen mer. I juni blir det en resa till New York tillsammans med lilla familjen. Vi älskar New York men det här blir ett lite annorlunda besök eftersom det är första gången vi ska uppleva staden som småbarnsföräldrar vilket  innebär att vi får anpassa restaurangbesök och dagsaktiviteter så att det fungerar med Wilma. En sak som jag skulle vilja göra då är att besöka det lilla zooet som finns i Central Park, det har jag inte gjort tidigare och jag tror att Wilma är tillräckligt stor då för att förstå att det är roligt.
Något som vi inte har bokat än men som vi hoppas på är en solsemester i Kroatien eller en semester i någon europeisk stad som är vacker och sevärd. Jag hoppas att det finns tid till det i augusti och när sommaren närmar sig och vi har jobbschemat mer klart för oss så hoppas jag att vi kan boka.
 
Om ni har några roliga och kanske lite annorlunda tips för dessa städer så bring them on! Jag har varit i London och New York förut men det skulle vara roligt att se någonting nytt.
 
Jag framför Vita huset i Washington 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0