En smak av våren

Idag tog jag en långpromenad med Wilma. Vi gick ner på stan och uträttade några ärenden och därefter gick vi runt och tittade på fina hus på Blåsbo och Kristiansborg. Jag njuter mycket mer av att gå runt i kvarter än att gå i Rocklundaspåret. Solen värmde och det kändes som att våren redan är här.
 
Helgens festligheter blev det inte så mycket av. Vi skulle fira mig, min svåger och min systerson men många var halvkrassliga och eftersom några snart ska ut på långresa så kändes det dumt att ses och kanske smitta varandra. Så vi som hade varit duktigt och dukat i förväg fick plocka bort allting. Men med det  så fick vi en lördagkväll ledig och eftersom jag skulle ha klädparty här på söndagen så fick jag mer tid till bakning och vi möblerade om så att alla skulle få plats.
Söndagen började med en högmässosjungning med kören och efter morgonrepet fick jag reda på att tjejen som skulle visa kläderna hade magsjuka barn så vi bestämde oss för att skjuta på visningen.
Så efter högmässosjungningen åkte jag hem, plockade återigen bort allting som jag hade dukat fram (nu har jag lärt mig att man inte ska vara ute i så god tid ;) och efter lunch så körde vi runt till mina syskon och föräldrar med diverse fikabröd.
Det blev en lugn söndagseftermiddag hemma och vi hann planera veckan som kommer i lugn och ro.
 
Wilma i ny stass. Koftan och västen köpte jag i september och den är fortfarande lite stor, båda två kommer från POMPdeLUX, glittriga leggings och rosett från ByEngberg.
 
Vi har besökt Stockholm tre gånger på tre veckor nu och eftersom det går så bra med Wilma på tåget så blir det fler besök inom kort. Jag har flera vänner i Stockholm, mannen jobbar där och shoppingutbudet är bättre där än här i Västerås. En knapp timme på tåget orkar W med utan problem.
Tröttsamt med shopping.
 
Vi åkte upp lagom till en lunch med mannen. Favoritområdet i Stockholm är Östermalm så vi stämde träff på Café Créme och maten var jättegod, som alltid. Jag tog en hälsotallrik och den var en riktig höjdare!
Efter lunchen ägnade jag och Wilma eftermiddagen med att strosa runt i butiker och när H slutade jobbet åt vi middag tillsammans innan vi åkte hem, på så sätt så slapp vi åka när alla åker hem från jobbet och lilla familjen fick gå på restaurang.
 
Wilmas första restaurangmat (egen portion) intogs på TGIF. Köttbullar och pasta var smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0