1 månad och första BVC-besöket


Kvällens soppa blev grön ärtsoppa med créme fraiche och räkor. Det är en av mina favoritsoppor! 
Jag har verkligen saknat soppor under sjukhustiden så nu blir det soppa nästan varje dag. Hösten är den bästa årstiden för soppor. 

Idag hade vi BVC på hembesök. Vi fick vår favorit, Åsa, som även Wilma har. Jag var spänd över lillans vikt men det gick jättebra. Hon hade gått upp 100 gr sen i fredags och väger nu 2960 gr, snart passerar vi 3 kilos-strecket!
Igår blev lilla grodan 1 månad, tiden har gått fort och hon känns mycket piggare än för några veckor sen. 

Det har inte blivit mycket sömn den senaste månaden och inatt blev det nästan ingen alls. Lillasyster ville bara snutta och så fort jag försökte lägga ner henne så åblev hon ledsen. Jag vågade till slut inte sitta ned med henne för jag var rädd för att somna så jag fick stå upp. När jag till slut lyckades lägga ner henne och lägga mig i sängen så kom Wilma en kvart senare och hon skulle absolut sova på min kudde och ligga så nära som det bara går, annars skrek hon och jag ville inte att lillan skulle vakna så det var bara att gilla läget. Jag låg på sidan utan kudde men fick iallafall en timmes sömn. 
Det här resulterade i ett besök på Apoteket idag, jag köpte de minsta napparna de hade, vi har provat med 0-6 mån tidigare men de var för stora men de här verkar fungera. Hon somnade själv och verkar nöjd, så förhoppningsvis får jag lite mer sömn inatt. 
Ni får ursäkta fingret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0