Fullt upp

Här hemma är det fullt upp! Den här dagen har flugit förbi och det är snart dags att lägga sig. Jag är inte van att ha hand om två barn och nu handlar det bara om att "släcka bränder". Jag hoppas att vi kommer in i någon sorts rutin snart så att vardagen blir hanterbar. Att vi har varit ifrån Wilma i 4 veckor underlättar inte men förhoppningsvis så kommer vi snart in i gamla vanor igen, fast med den nya bebisen och hennes rutiner.

Wilma avgudar sin lillasyster, och vill klappa, pussa och hålla hela tiden. Det är jätteroligt men lite svårt när man vill laga mat eller fixa med nåt annat. Vi fick hem den nya vagnen igår och H har börjat montera ihop den men det är inte klart än. Jag hoppas att den är klar imorgon så att vi kan ta en promenad när vi kommer hem från sjukhuset, för vi utgår ifrån att allt är bra och att vi blir utskrivna imorgon. 

Idag lagade jag middag. Jag har längtat efter soppa när vi har varit på sjukhuset och nu vi har handlat hem en massa ingredienser till soppor. Idag blev det en pumpasoppa med röd curry och kokosmjölk och fetaost på toppen. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0