Julmarknad

Vi bestämde oss för att besöka julmarknaden på Vallby friluftsmuseum idag. Jag älskar julen och jag tycker att det är mysigt men det var länge sen jag besökte en julmarknad.
Det var kö till parkeringen men vi fick till slut en plats, ganska nära ingången dessutom. 


Wilma fick sitta i vagnen tills vi kom fram till getterna, inte populärt alls, men smidigt när man ska ta sig fram fort. Vi började med att hälsa på alla djuren och därefter besökte vi själva marknaden. Ulrika mötte upp oss där inne så vi hade sällskap, det är så roligt att kunna träffa vänner igen, men lite tråkigt att det är så kallt ute för då blir det inte så långa träffar.

Vi fick med oss en mistel och en tomte hem, tomten heter Astrid men tyvärr tappade vi hennes namnskylt. Vi gick tillbaka och letade men hittade bara Göstas namnskylt i lervällingen, så vi får göra en egen. 
Tomten Astrid.
 
Efter lunch åkte jag ner på stan och letade efter vinterstövlar, jag hittade ett par som var sköna men i fel storlek så imorgon blir det ett besök på Erikslund. Det blev också lite shopping till tjejerna. 
På PoP hittade jag äntligen en röd klänning i strl 56, det har jag letat länge efter. Jag vill att lillasyster ska vara julfin på julafton!


Jag ska skriva en inköpslista till julklapparna, jag måste vara effektiv i år eftersom jag inte får ha med lillan i butikerna så det får bli shopping när jag har barnvakt eller någon helg när H är ledig, så det gäller att vara effektiv eftersom jag bara kan vara borta max 3 timmar åt gången. Håkan ska också hinna med att handla sina klappar. Internet i all ära, men jag vill oftast klämma och känna på grejerna så att jag vet att det blir bra. Det svårast är dock att komma på vad jag ska köpa, det måste jag ha bestämt innan jag åker ner på stan så att jag kan vara effektiv. 

Nu har jag ammat klart så det är äntligen dags för sängen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0