1 månad kvar

Idag är det en månad kvar till bf, spännande! Nu kan nedräkningen börja på riktigt. Det jag funderar mest på nu är namn till den lilla krabaten i magen. Det är något som jag och vi har funderat på till och från under hela graviditeten. 
Skulle det vara en pojke som lurar där inne så har vi namn klart (om han inte ser ut att heta något helt annat), men flicknamn har vi inte bestämt något än. Vi har några favoriter men jag vill fundera ordentligt innan vi bestämmer oss. Det ska passa bra till efternamnet och gärna passa ihop med Wilma också. 

 Vi var en sväng till Ikea idag för att införskaffa diverse grejer till bebisen men det mesta saknades i lager så vi får vänta några veckor. Vi var inte ensamma där, det var kö ner i garaget när vi kom så det tog lite tid innan shoppingen kom igång. 
Syskonvagnen är äntligen beställd (förra veckan) och med lite tur så hinner den komma innan bebisen bestämmer sig för att titta ut, annars får vi använda Ws gamla liggvagn så länge. Det är skönt att vi har kommit igång med boandet och fixandet. När jag väntade Wilma så var hela graviditeten ett långt boande men den här gången har de smugit sig fram allt eftersom och det är först nu som jag känner längtan efter att fixa iordning spjälsängen, vagn och ta fram bebiskläder.


H och W på väg in i kyrkan.

Helgen har även bjudit på dop. Igår döptes lille N och vi bjöds på ett fantastiskt höstväder, det kändes nästan som en sensommardag.
En jättefin kyrka och ett mysigt dop och efteråt var det en ljuvligt god middag hemma hos huvudpersonen. Det är extra roligt att gå på dop och få bra tips och idéer när vi snart själva ska ha dop. Det blir inte förrens till våren skulle jag tro men jag blev inspirerad och längtar tills det är dags för oss.

W hamnade fel i sovrytmen efter fredagskvällens festligheter så hon somnade i bilen på väg hem från dopfesten vilket resulterade i en lång kväll/natt för oss trötta föräldrar och det i sin tur gjorde att vi fick sovmorgon imorse. Skönt med sovmorgon men då blev det fel med sömnen idag också. W skrek sig igenom Ikea-besöket, det var nog ingen som missade att vi var där om man säger så. 
Hon somnade alldeles för sent i bilen hem från Erikslund så nu pågår äntligen nattning. Vi får väl se hur lång tid det tar men ikväll/natt måste vi komma tillbaka i vår vanliga lunk så att hon är fit for fight till förskolan på tisdag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0