En kväll på tu man hand

I torsdags lämnade jag Wilma hos mormor och morfar innan jag satte mig på tåget till Stockholm. Jag gav Håkan en kväll i Stockholm i bröllopsdagspresent och eftersom vår nya familjemedlem kommer i november så ville jag göra det innan dess, för det är inte lika lätt att lämna bort en liten plutt. Wilma var 10 månader första gången hon sov borta. 


Jag fick sittplats på tåget, lycka! Det var väldigt mycket folk trots att jag åkte vid 15-tiden.

Jag gick direkt till hotellrummet när jag kom fram och läste lite och fixade iordning mig och när Håkan kom åt vi lite mellis (eftersom det skulle bli en sen middag). Klockan 19 satte vi oss i taxin till Cirkus. 


Vi såg musikalen "Livet är en schlager" med bl. a Helen Sjöholm, Peter Jöback och Johan Glans.
Den var riktigt bra, Helens röst är underbar, bra musik och Johan Glans var min favorit med alla roliga skämt. 

Efter föreställningen blev det taxi till Stureplan, jag hade bokat bord på Sturehof, en av våra favoritrestauranger. Det blev hummersoppa, grillad hummer och cheesecake. 
En sak som jag gillar med Stockholm är att det är fullsatt på restaurangen en torsdag kl 23, det kom nya sällskap hela tiden och det var fullt även vid 01 när vi åkte hem. Och att man kan äta så sent, här i stan stänger köken ofta vid 22-tiden. 
Min varmrätt, hummergrillé med sallad och pommes. Det var skaldjursvecka på Sturehof så de hade extra många skaldjursrätter när vi var där.

Fredagen började med god hotellfrukost och när jag hade vilat en stund till på hotellrummet så blev det en liten shoppingtur i solen innan jag återvände till Västerås. Det var ett perfekt dygn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0