Permission


Premiärtur i bilstolen. 

Idag har vi några timmars permission från sjukhuset. Det är spännande och nervöst att se hur vi klarar av allt i hemmamiljö men hittills har det gått bra. Sjukhusets personal har överöst oss med snälla ord och stöd och sagt att de vet att vi fixar det galant så det känns bra. 
Lillan har blivit täppt i näsan så det är riktigt läskigt ibland. Nätterna är värst, när hon ligger ner på rygg. Det är skönt att vi ska sova där så att de kan hjälpa oss när det blir för täppt. Amningen blir svårare när det är täppt och likaså sömnen blir störd. 

Hon äter var tredje timme dygnet runt, i närmare en timme. Innan dess tar det ca 20-30 min av väcka upp henne, byta blöja, tempa henne och väga henne. Efter hon har ätit så pumpar jag. Det här resulterar i max en timmes sömn i taget och nu när vi är hemma med W den här eftermiddagen så blir det ingen sömn alls. Tröttheten tar ut sin rätt och jag mår rätt illa, jag somnar när jag sitter å pumpar ur och har allmänt virrig hjärna. 
Men det är ändå bättre mot när hon åt 24 gånger per dygn...
Wilma åt var tredje timme på dagen men sov sen 6-9 timmar i sträck på natten, det är lite skillnad mot nu, men förhoppningsvis blir det bättre när den här lilla skruttan kan amma fullt ut och är lite piggare och säger till när hon vill ha mat. 

Systrarna har matchande mössor som duktiga mormor har gjort😍. 

Min dator är på lagning så än så länge finns dagens bilder bara i kameran. 
Wilma är en riktigt fin storasyster som bara vill hålla bebisen och klappa och ta på den, inte så lätt när hon är så liten och när lillan dessutom är så liten som hon är. Första mötet blev iaf väldigt fint och W gillar sin lillasyster❤️.

Overallen hade Wilma på sig när hon åkte hem från BB, men den var alldeles för stor för lillasyster. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0