Regn, regn, regn och datenight

Det är riktigt höstruskigt idag, precis som det har varit de senaste dagarna. Det tar extra tid att få på Wilma alla kläder som ska på innan vi går den lilla korta vägen till förskolan. 
Eftersom det är fullt med vattenpölar som man måste stampa i så måste alla kläder på även om det skulle vara uppehåll den stunden vi är ute.
Redo för promenad.

Sen undrar jag hur länge jag kommer att kunna stänga min regnkappa, den är lite tight nu när jag måste ha den stängd men än så länge går det. En öppen regnjacka när det regnar är ju inte optimalt.


Wilma har jag lämnat hos mormor och morfar och jag laddar för en datenight med min fina man. Den här kvällen fick han i bröllopsdagspresent av mig så ni får veta först imorgon vad vi har haft för oss.

Idag fick jag höra att våra elektriker börjar närma sig slutet på reparationerna. De är inte klara än, men den största biten är gjord och det är skönt. Det känns som att jag kommer att sova bättre när man vet att elen är säker.
Det största jobbet är sådant som inte syns men som märks vid blixtnedslag, strömavbrott, vattenstänk från badkaret eller andra roliga tillfällen men det jag längtar mest efter är att vi snart kommer att ha taklampa i vardagsrummet, två stycken tillochmed nu när vi ändå håller på. En över matsalsbordet och en över soffbordet. Det kommer att bli toppen. Och så kommer sladden som har gått från källaren och runt genom hela huset (fastsatt med silvertejp, diskret och fint) att försvinna, kanske redan nu i eftermiddag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0