1,5 år


En bild tagen idag på stora tjejen!

Idag firar Wilma sin 18-månaders dag! Vi firade med BVC-besök och mellis och utelek med mormor och morfar. 
Jag var på koll på MVC så de hade hand om henne tills det var hennes tur. 81 cm mäter hon och 9640 gr väger hon. Hon lekte med klossar och fick bygga torn, rita, prata och så passade hon på att leka med alla andra leksaker där inne. 
Vi har bestämt oss för att göra ett försök att få W att somna själv. Det vore så skönt om hon kunde göra det när bebisen kommer. Jag är för det mesta ensam när det är dags för nattning och det blir svårare när det är två barn som ska tas om hand om, så om hon kunde somna själv vore det superbra. 
Vi fick tips och råd av BVC idag som lät bra, och humant. Vi är kvar i rummet, nära henne men inte i sängen med henne. Vi får se hur det går. Jag håller tummarna för att vi håller ut längre än henne och att hon kan börja känna sig trygg i sin säng.

Min dator har bestämt sig för att strula så tills den är fixad får jag klara mig med mobilen och paddan, det fungerar men det tar längre tid att skriva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0