En höstdag i trädgården

Fantastiskt väder bjöds vi på idag.
 
Idag har vi haft en riktigt bra dag. Vi vaknade ganska tidigt men jag kände mig okej pigg ändå. Vi hade gott om tid att göra oss iordning inför förskolan. Lämningen gick superbra, och hämtningen likaså. W hade haft en riktigt bra dag på föris där allt hade gått strålande. Hon hade ätit bra, sovit bra och så hade de varit på utflykt till en lekpark som vi inte kände till sen tidigare så det var ett nytt ställe för W.
 
Min mamma kom hem till oss på eftermiddagen och hjälpte oss att göra höstfint i trädgården. Jag har svårt att röra mig och kan knappt böja mig framåt så trädgårdsarbete fixar jag inte men mamma kämpade på och gjorde det fint och W hjälpte till.
 
H var duktig och var ute och fixade i trädgården i lördags eftersom vi fick ändrade planer. Han klippte gräset inför hösten och plockade ca 1800 äpplen från gräsmattan. Vi hinner inte med att plocka alla äpplen och vi har en hel del träd. Vi funderar på om vi ska ta bort ett av träden som skräpar ner mest och står mitt på gräsmattan och skuggar en stor del av den men vi får fundera på det. Det är ett fint träd men lyxproblemet är att det ger alldeles för mycket äpplen och vi hinner inte/har inte intresset att ta reda på det så det blir bara en massa fallfrukt.
 
W sopar gruset.
 
Munnen full. Hon passade på att smaka på alla äpplen som låg på marken. De som låg på marken idag ramlade ner av höstvindarna igår så de var iallafall fräscha, även om jag föredrar att hon äter äpplen som vi plockar direkt från trädet.
 
Vi har lite av en skogstomt och det är många stora träd som skräpar ner och de ser ganska gamla och skraltiga ut så till våren hoppas jag på att vi kan ta hit någon som tar bort de som står på vår tomt. Då blir det lite ljusare på tomten och det blir lättare att hålla efter, och vi slipper förhoppningsvis en del av alla de tallbarr som invarderar vår gräsmatta och gårdsplan. Jag måste kolla upp på kommunens hemsida vad det står om trädfällning, det är en del regler att ta hänsyn till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0