Första föräldramötet

W på favoritgungan på förskolan.
 
Igår var det dags för mitt första föräldramöte. Det känns vuxet att gå på föräldramöte och det var riktigt roligt! Vi fick se bilder och filmer från barnens vardag på förskolan och så fick vi en massa matnyttig information. Vi fick även lära känna de andra föräldrarna lite bättre.
Det var roligt att se just filmerna, att få se hur de är när man själv inte är med.  Bland annat fick vi titta på en film när de hade sagostund/teater med dockor och Wilma satt fint på mattan och tittade/lyssnade.
 
Jag är så nöjd över valet av förskola. Nu har hon bara gått där i ett par veckor men det känns helrätt. Bra fröknar, fina lokaler, bra visioner och mål och roliga kompisar. Och så är det nära och bra.
Idag var W glad vid lämning och ville komma igång och leka så fort som möjligt! Hon vinkade och sa "hej då pappa!" Det är standardfrasen, vem det än är som hon säger hej då till :-). Det gjorde mig glad och jag gick med lätta steg hem.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad skönt att det lossnat!

2014-09-09 @ 15:41:29
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0