Och så kom hösten

Den har känts i luften ett tag men nu när september är här så känns det verkligen som att den har kommit. Jag gillar hösten, jag tycker iofs att varje årstid har sin charm men hösten känns som en nystart! Att få sätta på sig koftan, nya höstboots, plocka fram höstväskorna (det kanske inte alla har men jag kör mer på mörka väskfärger vinterhalvåret och plockar undan de ljusa till våren) och tända en massa ljus.
Höstmodet får vänta till nästa höst, jag vill ha en snygg höstkappa men det vill jag inte investera i nu när jag är gravid, då får min gravidjacka (som jag köpte när jag väntade Wilma) duga.
Det jag ska köpa är en härlig kofta för den kan jag även ha när jag inte är gravid längre. Jag är så varm av mig just nu så jag har inte börjat med jacka än, på sin höjd har jag en kofta men de dagar jag har haft det så har den åkt av efter 5 minuter och så går jag i t-shirt istället.
Lindex har börjat med mammakläder igen! Tyvärr bara på nätet men jag har klickat hem en topp och ett par byxor (som jag kommer att kunna ha även efter november innan jag är i bättre form), det ska bli spännande att se hur de är, de har inte kommit än.
 
Enligt gravidappen så har 75% av graviditeten passerat nu. Det har gått så fort! Med Wilma så kollade jag appen varje dag och veckorna gick långsamt. Imorgon går jag in i vecka 31 och jag har knappt hunnit med att förstå att vi ska få en till familjemedlem!
Förra gången fotade jag magen varje vecka men nu har jag glömt/inte orkat/haft tid till det och det är lite synd, men med en liten hemma så har fokus legat på annat än mig själv.
 
Idag blev det en magbild, vecka 30 (29+6). Jeans Motherhood maternity, topp KappAhl, örhängen Efva Attling.
 
Och såhär såg magen ut i en dammig spegel i slutet av vecka 30 när W låg där inne. Kul att jämföra!
 
Det är mycket kvar som ska fixas innan november. Vi ska köpa syskonvagn, Wilma kommer att vara 19 månader när det är dags så det kommer att behövas. Ta fram, sortera och tvätta kläderna i strl 50-56. Köpa blöjor och annat smått och gott som kan behövas (har dock hjärnsläpp just nu så jag kommer inte på någonting alls). Jag ska boka en gravidfotografering, så att magen kan förevigas lite bättre än hemma i en spegel full med Ws kladdiga handavtryck. Det vore roligt att ha fotograferingen utomhus om några veckor bland färgglada höstlöv men jag vet inte vart vi kan vara, är det någon som har nåt tips om ett lugnt (att det inte är så många andra där när vi ska fota) och vackert ställe nära centrum?
 
Nu ska jag sätta igång med lite jobb. W är på föris (jag försöker att använda det uttrycket istället för dagis) eftersom det var länge sen sist så var jag kvar en stund tills hon kände sig mer hemma och började leka, jag hoppas att det går okej idag trots lång frånvaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0