Valsöndag

Igår var det full fart hela dagen, så har det varit hela helgen men lördagen får det handla om i nästa inlägg. Det är mycket som ska hinnas med på en helg, speciellt när mannen har varit borta under veckan som gått.
 
Det blev ingen direkt sovmorgon, Wilma vaknar kl 7 varje dag. Det är skönt på ett sätt även om jag ibland längtar efter att få sova ut.
Efter frukosten begav vi oss iväg till vallokalen. Som vanligt så var det strålande sol, jag tror inte att det har varit dåligt väder någon valdag så länge jag har fått rösta. Det är så högtidligt och festligt att rösta! När vi kom dit var det väldigt lite folk och jag kunde gå direkt in till ett bås medan Wilma satt nedanför och rotade i min väska.
 
När vi kom hem vinkade vi hej då till H som skulle iväg och så blev det lunch och vila för W. Efter det gav vi oss iväg för att införskaffa fler lampor och diverse sladdar till elkillarna. Vi hann även med ett besök på Varda där det blev en väldigt sen lunch för mig.
 
 
Det blev bara en lampa som fick följa med oss hem. Vi hittade en annan lampa som kommer att pryda taket i sovrummet på vinden men den var tillfälligt slut. Textilkablarna var inte jordade så vi måste leta vidare efter en bättre variant.
Vi hann med en storhandling på Erikslund, och väl hemma i soffan framför valvakan så gick vi igenom schemat för de närmsta veckorna, jag fick iväg några viktiga mail och jag fixade klart bröllopspresenten till H (som han skulle fått i juli) det blir evenemang och middag i Stockholm om några veckor.
 
Valresultatet är jag inte alls nöjd med, jag förstår inte hur någon kan rösta på SD och att de mer än fördubblade sitt resultat från förra valet är skrämmande!!! Dessutom blev jag väldigt förvånad när Reinfelt tillkännagav att han ska avgå till våren. Det var oväntat tycker jag.
Wilma är hemma på måndagar så jag har inte hunnit titta på nyheterna idag för att se hur det ser ut, vad de tror om regeringsbildande osv.
 
Idag blir det en ganska lugn dag, jag sov dåligt inatt så jag är rätt trött men ikväll när H kommer hem ska vi (förhoppningsvis) beställa en vagn som både W och lilla grodan kan åka i tillsammans. Vi har tittat runt på några olika syskonvagnar men ingen kan mäta sig med Bugaboo Donkey Duo (enligt oss) så det blir nog en sån. Så det jag funderar på mest nu är färgval.
Vi har en Bugaboo Cameleon i dagsläget och den älskar vi! Smidig, lätt och W gillar att åka i den.
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott

2014-09-15 @ 13:12:57
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Anna

Svåra beslut att fatta! Såg en bugga i denimtyg häromdagen. Den var cool. Annars skulle jag lätt välja rosa till Wilmas del (du gillar ju rosa) och en snygg matchande färg till bebisen.

Svar: Denim är ingenting för oss, rosa däremot = me like! Den ljusrosa är superfin men ur smutsperspektiv så är nog ett mörkare tyg att föredra.
Kristin

2014-09-15 @ 13:41:08
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0