En liten uppdatering

Bilden från Lilys födelseannons. Foto: Porträttstudion
 
Här ovan ser ni en av mina favoritbilder på charmtrollet. Det är Annie på Porträttstudion som tog den till födelseannonsen i Västerås Tidning.
 
Igår satt jag och läste inlägg här på bloggen från när Wilma var liten och det var mycket som jag inte kom ihåg. Tyvärr har jag inte hunnit skriva lika mycket om Lily men jag ska bättra mig.
Wilmas 3 månaders-inlägg skulle kunna vara Lilys. Där stod det bland annat att hon älskar att suga på vänster hand, hon försöker att sätta sig upp genom att göra en sit up och hon skrattar mycket. Precis samma saker som Lily gör nu. Hon vill helst stå men hon orkar inte så långa stunder men så fort vi sätter ner/lägger henne så blir hon ledsen. 
Hon äter järndroppar (det gör alla bebisar som väger mindre än 2,5 kg när de föds) och de ger henne en hel del magont så hon är ofta ledsen och då finns det inte mycket som hjälper mer än att skumpa runt på henne.
 
Hon pratar mycket och älskar när man sjunger. När hon inte har ont i magen så är hon jätteglad och hon är nöjd med att ligga och filosofera. Det blir en del sånt när jag tar hand om Wilma, jag vill inte att de är för nära varandra nu när Wilma är sjuk. Hon mår bättre men hostar fortfarande en del så hon är fortfarande hemma från förskolan.
Vi ska till BVC nästa vecka på 4 månaders-kontroll men det känns som att hon har växt. Hon har börjat med storlek 62 på kläder och hon har ganska många veck på benen.
 
För tillfället sover båda tjejerna och jag har tid att uppdatera bloggen. Jag har även börjat ta tag i alla tusentals bilder som ska bli fotoalbum. Jag har fixat iordning några stycken som ska tryckas (jag gör dem via bildprogrammet på macen men jag har ca 4 års bilder kvar + alla bilder som räddades från min gamla dator i höstas. Bilder från 2005-2009 tror jag att det är så det ska bli kul att få titta på dem och få in dem i album. Förutom familjealbum så vill jag också göra album till Wilma och Lily.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh så fin lillasyster är! Vi ska snart till Annie och fotografera Karin. Ta hand om er! Stora kramar

Svar: Tack😍. Vad roligt, Annie är så duktig! Det ska bli spännande att få se Karin. Stort grattis igen! Kram
Kristin

2015-02-11 @ 18:28:32
Postat av: Kerstin

Så fina barn, helt underbara, och ganska så lika varandra!Kerstin

Svar: Tack Kerstin! Ja de är lika varandra, speciellt när man tittar på bilder på Wilma när hon var i samma ålder. Lily är dock mer lik mig och Wilma är mer lik Håkan😊. Kram till dig!
Kristin

2015-02-12 @ 17:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0