Helgens trevligheter


Wilma gungar

Vi har haft en riktigt bra helg här i Västerås. I fredags hälsade vi på mormor och morfar på gryta och hade pulkarace. Därefter blev det lunch och fika och Wilma njöt i fulla drag av att få leka med kusinerna. 
Fredagskvällen spenderade jag och tjejerna själva eftersom H var bortrest i jobbet. 

Jag åt tapas och tittade på tv och la mig tidigt, så skönt och välbehövligt efter en jobbig vecka. 
Lördagen bjöd på PompDeLux-visning och Wilma fick träffa många av kompisarna från mammagruppen. Lily skötte sig utmärkt och det gick över förväntan att vara iväg med båda, även om det inte blev så mycket tid till att klämma och känna på kläderna men jag beställde några plagg iallafall. 

På eftermiddagen fick vi besök av Stefan och Emelie och efter det kom Håkan hem. Framåt kvällen lämnade vi barnen hos mormor och morfar och vi åkte till konserthuset och njöt av After shave som Håkan fått i present av mig. 
Efter föreställningen fick vi en underbart god middag hos mina föräldrar eftersom vi inte hade hunnit äta än och showen slutade så sent så allt hade stängt på stan när vi var klara. Vad hade vi gjort utan dem?!? 
De hjälper oss med allt. De syr, fixar med vårt hus, passar barnen och allt annat som vi behöver hjälp med. 
Igår hade H konsert så jag var hemma med barnen och när det var dags för konsert så lämnade jag dem hos Stefan och Emelie och gick till domkyrkan och lyssnade på himmelsk musik.
Lily på väg till mormor och morfar.

När vi kom hem svängde vi ihop en försenad allahjärtansdags-middag. Egengjord Skagenröra och därefter renfärsbiffar med rotfrukter och svampsås. Så gott! 


Nu sitter jag hos frissan och barnen är återigen hos mormor och morfar. Deg var stressigt imorse men jag kom hit i tid iallafall. 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott

2015-02-16 @ 12:41:44
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Oslofru

Å mums! Nu blev jag riktigt hungrig! ;) Förresten, kolla gärna in min blogg för just nu har jag en tävling där man kan vinna personliga armband <3 Kram

2015-02-16 @ 14:14:14
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0