Stockholm, fotografering och födelsedagsfirande

Mannen är på hockey och jag är hemma med tjejerna. Wilma var helt slut idag och somnade vid 18.30, utan gröt i magen så hon kommer nog vakna vid 4-snåret och var utsvulten, men vi får hoppas på det bästa.
 
 
 
Helgen började med födelsedagsfirande i fredags kväll. Mina föräldrar och syskon med familjer firade mig och min svåger som båda fyller år nu i helgen. Vi var hemma hos dem och åt god mat och en choklad- och hallontårta som jag hade gjort. Vi lämnade Wilma med mormor och morfar efter kalaset där hon stannade över helgen då vi misstänkte att shopping inte är hennes favoritsyssla.
 
På lördagsmorgonen satte vi oss i bilen och körde till Stockholm som bjöd på shopping, caféhäng och god mat. Lily skötte sig över förväntan och vi fick ladda batterierna från Wilmas tvåårs-trots som inte är att leka med.
 
 
Till barnen blev det kläder från favoritbutiken ByEngberg och Zara och till hemmet blev det inköp från Svenskt Tenn och NK. Vi åt lunch på Café Creme och middag på Aubergine, en mysig krog på Östermalm. Innan middagen firade vi med en minichampagne på hotellrummet och så fick jag en present, ett par örhängen från Svenskt Tenn. På söndagen blev det mer shopping innan vi svängde förbi Tösse på vägen hem. Tössebageriet "uppfann" semmelwrapen så vi ville testa originalet. Jag är ingen semmelfantast men det vanliga semlan var bättre än wrapen, det tyckte alla som var med på fikat.
 
Igår fotades familjen på Porträttstudion. Annie är en fantastisk fotograf som vi är jättenöjda med! Lily ska snart döpas så hon förevigades i sin dopklänning men hela familjen var med på några bilder. Nu ska vi bara välja ut vilka som ska hamna på väggen hemma hos oss, ett svårt beslut.
 
Jag fyller som sagt år senare i veckan och det är riktigt spännande för mannen har inte efterfrågat någon önskelista så jag är riktigt nyfiken! Av familjen fick jag massage, fotvård och presentkort på Store, perfekta presenter till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0