Julgransplundring

Helgen har gått rasande fort! Jag ser alltid fram emot helgen och sen hinner vi knappt inse att det är helg förrens den är över. Det var en hel del saker vi skulle gjort den här helgen men det hanns inte med för vi satsade på nöjen istället, helt rätt eftersom vi gjorde mycket förra helgen. 

I lördags tog hela familjen en promenad till Domkyrkan där vi mötte upp Ulrika och lyssnade på orgelkonsert. Därefter blev det promenad hem i rikligt snöfall. W sa OJ! och pekade på mig när hon såg all snö. Jag såg mer ut som en snögubbe och fick tillochmed torka mig med handduk när vi kom hem. 
Efter lunch och kompishäng med Ulrika så somnade hela familjen vid eftermiddagsvilan, det var inte tanken men riktigt skönt då W var vaken till 04 natten innan. 
Vi hade en lugn kväll hemma med goda skaldjur till middag och Netflix som underhållning. 

Dagen hade från början ganska många planer men i slutändan hann vi bara med en och det var nåt som inte var planerat, nämligen julgransplundring i Tillberga. Det var jag och Wilma som följde med kusinen A, moster och mormor dit. Det var dans kring granen, lotter, fika och tomtebesök. Jättemysigt och fint ordnat. De sjöng och spelade bra och W gillade dansen, även om hon efter 3 låtar vägrade hålla någon i handen utan dansade för sig själv i en egen ring. Tomten var lite läskig fortfarande men hon tog emot påsen från honom utan att tveka.
När vi kom hem var Wilma riktigt trött, hon hade inte sovit middag och hon åt knappt någonting alls till mellis så hon somnade i mitt knä när vi läste saga vid 18.30 så vi får se när hon vaknar imorgon bitti. Inte alltför tidigt hoppas jag. 
Det var riktigt läskigt att köra bil idag med all snömodd och halka. Jag är inte van att köra på vinterväglag. På väg till Tillberga mötte vi ambulansen, och när jag kom hem så såg jag på Vlts hemsida att det hade varit en singelolycka vid Tillberga pga halkan. Vi samåkte med min syster dit och hon körde bra, jag är glad att vi fick plats in en bil.

Lily vill inte sova om hon inte får vara i famnen så det är därför jag är vaken nu, men jag hoppas på sömn snart. Jag la mig redan 21.20 för att jag var helt slut redan då men än har det inte blivit någon sömn...

Tjejerna var så gulliga igår morse. W ville hålla L och L skrattade mest hela tiden när hon var i Ws famn (förutom när  jag tog kort såklart). Det är så roligt att se att Wilma är så snäll och omtänksam mot Lily. Hon försöker att ge henne mat, vatten, napp och kläder. Och när hon ligger och sover så kommer hon med en filt. Det gör mig så glad att hon redan nu, hon är 21 månader, är så omtänksam och bryr sig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0