Skandinaviskt

Nu när vi går mot ljusare tider (egentligen inte bara då utan året om) så vill jag förnya inredningen här hemma (inredning är en evigt pågående ppocess som någon klok människa en gång sa) och med två mammaledigheter direkt efter varann så blir det mycket tid hemma och då blir suget att förändra ännu större. Min smak går verkligen i perioder, även om det är ganska långa perioder på sisådär en 10-15 år eller nåt, och min gamla stil var mörka möbler och ganska starka färger som turkos och mörklila som övergick till möbler i äldre stil då vi mest har bott i äldre hus. Nu vill jag ha det ljust och fint och mer modernt och stilrent. Skandinaviskt är nyckelordet. Jag frossar i instagram och hemnetbilder när barnen sover. Det finns så mycket inspiration där. Jag får spara det här inlägget som inspiration/moodboard och önskelista. Några kuddar från Svenskt tenn och Chhatwal & Jonsson för pricken över iet och så det ni ser här nedan.

1.Vasen Dagg från Svenskt tenn 2. Den underbara lampan Secto octo, finsk design när den är som bäst.
 3. Byrå från Zweed 4. Stolen/lounge chair  Arka av Yngve Ekström i naturlack får gärna flytta hem till mig.
 
 
 
En howard-soffa står också på önskelistan. Gärna i någon ljus färg, men den får nog vänta ett par år tills barnen är lite större.
Bilderna är inte mina egna utan lånade från diverse butiker och bloggar på nätet.
På önskelistan står också:
- En vit golv-stringhylla
- Ett stilrent sidebord
- Två nya matbord och nya bekväma stolar, vita eller ljust trä som ask till exempel. Ett runt bord  för 4 personer till köket och ett stort men nätt matbord till matsalen som vi inte har, vårt stora matbord står nu i vardagsrummet sen vi köpte flygeln, vi får se om jag kan övertala H till en ommöblering, än har det inte gått men jag ger mig inte så lätt.
- Lekrum till barnen i fina ljusa färger som mint, ljusrosa och vitt.
- Ljusare sovrum till oss där jag kan känna mig harmonisk
- Bra klädförvaring till hela familjen. Det finns i dagsläget en garderob som vi delar på och det räcker inte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0