Borgåsund och svampplockning




I söndags åkte vi till Borgåsund och njöt av en mysig lunch på caféet tillsammans med mina syskon och deras familjer. Det var bara Emelie som jobbade, som saknades. 

Efter lunchen skulle mina äldre syskon åka och plocka svamp. Det är inte en favoritsysselsättning så jsg och min lillebror tackade nej när de ville ha med oss men efter en del övertalning så följde jag, min lillebror och Wilma med. 

Det var roligare än jag trodde, trots att jag totalt hittade typ 10 stycken kantareller. Blåbär fanns det i överflöd och Wilma åt massvis. Hon plockade några och la i korgen också men de flesta hamnade direkt i magen. Jag hjälpte henne att plocka lite blåbär, det blev tillräckligt att njuta av i frukostfilen under dagarna som gått. 
Vi fikade och hade det mysigt. Det hade varit lite lättare om Wilma varit ett år äldre för blåbärsrisen blir som en hel djungel för henne, och när hon väl satte sig så ville hon inte gå vidare utan bara sitta och mumsa blåbär. 

Wilma mumsar blåbär.



Fikadags! 

På kvällen var mannen borta på grabbkväll så jag fick njuta av kantarellerna själv, och visst smakade de extra gott när man plockat dem själv! Det blir nog någon mer tur till skogen innan svampsäsongen är över. 

Min och lillebrors gemensamma svampskörd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0